مقالات

تشخیص عطر اصل و فیک

تشخیص عطر اصل و فیک

تشخیص عطر اصل و فیک: این روزها تشخیص عطر اصل و فیک کار بسیار سختی شده طوری که حتی گاهی در لحظه خرید از ظاهر آن هم نمی‌توان به بی‌کیفیت بودن محصول پی برد و بعد از استفاده بو به طرز بدی تغییر می کند! با هرانوش همراه باشید تا کامل به بررسی این موضوع بپردازیم!

عطر سازی پروسه پرخرجی است!

تولید عطر در واقع یک فرآیند طولانی است که حداقل به یک سال زمان نیاز دارد و 600 نوع تست توسط سازنده روی‌ آن انجام می ‌شود. معمولا یک عطر باید از زیردست افراد زیادی مثل عطر ساز، ارزیاب، طراح گرافیک، تولید کننده بسته‌بندی و شیشه و شرکت تست پوستی رد شود. مثلا در مورد آخر عطر برای اطمینان از عدم ایجاد مشکلات پوستی برای مصرف ‌کننده تحت آزمایشات نسبتا گران‌ قیمتی قرار می‌ گیرد که تولیدکنندگان عطرهای فیک این کار را نمی کنند.

بیشتر بخوانید: معتبر ترین آنلاین شاپ لوازم آرایشی

تشخیص عطر اصل و فیک

تشخیص عطر اصل و فیک

پروسه تشخیص عطر اصل و فیک چگونه است؟

چند نکته برای شناسایی عطرهای تقلبی وجود دارد.

نکته اول: به قیمت نگاه کنید

اگر قیمت به طور قابل توجهی کمتر از قیمت اصلی باشد، یا واقعا بسیار ارزان باشد، باید شک کنید! شما می توانید 20 تا 30 درصد تخفیف در برخی از مارک‌ های اصلی بگیرید، اما بیشتر از این به ندرت اتفاق می افتد. به جز فروشگاه‌ های عطر رسمی که در زمان های خاصی از سال تخفیفات ویژه ای ارائه می ‌کند، در بقیه موارد احتمالا محصول فیک فروخته می ‌شوند.

اگر جایی می ‌بینید عطر گران قیمتی در کنار یک عطر گران دیگر به صورت اشانتیون هدیه داده می‌شود، مسلما یکی یا هر دو فیک هستند.

نکته دوم: از یک فروشگاه عطر یا در یک وب‌ سایت رسمی خرید کنید

این بهترین راه برای تضمین اصل بودن عطری است که می‌ خرید. اگر عطر را آنلاین بخرید، حتما نظرات مشتریان را بررسی و تصاویر محصولات واقعی دریافت شده را مشاهده کنید. مسلما عطری هم که از دست فروش می ‌خرید، فیک است.

نکته سوم: به بسته بندی دقت کنید

برای تشخیص عطر اصل و فیک باید به بسته بندی آن دقت کنید.

  • با دقت به جعبه نگاه کنید.

اگر عطر بسته بندی نشده باشد یا بسته بی کیفیت و معیوبی داشته باشد، عطر فیک است.

  • به برچسب‌ها با دقت نگاه کنید.

البته اگر برچسب به شدت چسبیده یا چین خوردگی داشته باشد، لزوما به این معنا نیست که عطر تقلبی است، اما باید به آن توجه کرد. طبق اصول، برچسب باید اجزای اصلی و لیست آلرژن‌ها، بارکد، شماره بَچ و شماره پیگیری، محتوای الکل، نماد بسته بندی اکولوژیکال (دو فلش که یک دایره را تشکیل می‌دهند) را نشان بدهد.

  • با دقت به نگهدارنده داخلی نگاه کنید.

برندهای بزرگ هنگام ساخت محصولاتشان به همه جزئیات توجه می کنند. اگر کاغذ نگهدارنده داخلی مایل به خاکستری یا بی‌کیفیت باشد، اگر بطری به خوبی توسط آن نگه داشته نشود یا در مقایسه با کاغذ معمولی کیفیت پایینتری داشته باشد، ممکن است یک عطر تقلبی گیرتان آمده باشد!

  • شیشه عطر را به دقت بررسی کنید.

بطری نباید درز داشته و باید یک تکه کار شده باشد، صاف باشد و کاملا با طرح اصلی مطابقت داشته باشد. کلاهک عطر باید در مرکز قرار داشته باشد و به خوبی جا بیفتد. اگر لوله اسپری‌کننده عطر در داخل بطری خم شده یا بیش از حد بلند باشد، می‌تواند نشانه عطر فیک باشد.

بیشتر بخوانید: آنلاین شاپ محصولات پوستی

تشخیص عطر اصل و فیک

تشخیص عطر اصل و فیک

بوی عطر فیک

بوی یک عطر تقلبی می تواند در چند دقیقه اول گمراهتان کند، زیرا نت های بالایی اغلب خالص و عالی هستند، اما چند دقیقه بعد در نتهای میانی و پایانی متفاوت می باشند.
کیفیت بو در چنین محصولاتی پایین یا دور از انتظار شما خواهد بود. یک عطر تقلبی در طول زمان، مخصوصا روی پوست، اصطلاحا برون افشانی خوبی نخواهد داشت و نت ها را آنطور که باید آزاد نمی‌کند.

مراقب باشید، زیرا اغلب عطرهای فیک با مواد اولیه مرغوب ساخته نمی شوند و می توانند مضر و حتی سمی و آلرژی زا باشند، چرا که بدون رعایت قوانین IFRA ساخته می شوند و مهمتر از همه، تست نمی‌شوند.

تشخیص عطر اصل و فیک

تشخیص عطر اصل و فیک

کلام پایانی

عطرهای فیک معمولا از معروف ترین عطرها، مثل عطر افسانه ای شماره 5 Chanel کپی می کنند و نه عطرهای عطرسازی دست ساز و لاکچری. عطرهای فیک در سایر کشورها مشمول نقض حق چاپ و پیگرد قانونی یا جریمه می شوند. در واقع خرید و عطر فیک و تشخیص عطر اصل و فیک موضوع عادی نیست و ممکن است حتی خریدار هم جریمه شود. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از هر گونه مشکل، از یک وب سایت معتبر از قبیل وبسایت هرانوش خرید کنید که کاملا شناخته شده و قابل اطمینان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *